Raften

13 september 2014 - Clearwater, Florida, Verenigde Staten

Vandaag hebben we de wekker gezet( voor de zeker heid) om dat we gaan raften, maar eerst nog even face time met Zoë m,n kleindochter, want die werd 3 jaar. Dat was leuk omdat (bijna) iedereen er was. Heb ik ze toch nog even gezien.

daar na klaar maken voor het raften.

Het was een wandeling van ongeveer 30 min. Daar naar toe. Alle papieren in gevuld

en toen moesten we nog even wachten. Dat was niet zo heel erg want er was een soort boeren markt aan de gang. Er werden wat oude landbouw machines gedemonstreerd, groentes verkocht en wat al niet meer. Leuk om even mee gemaakt te hebben.

De bus stond klaar om ons naar boven te brengen, dat was al een beleving apart.

Langs behoorlijke afgronden, en over riviertjes die bevers hadden gemaakt.

Dat alles trouwens in een ouderwetse schoolbus, je weet wel z,n gele.

Eenmaal boven gekomen moesten we ons in zo,n pakkie heisen ( wetsuit) of zo iets.

Toen iedereen klaar was werd er gevraagd wie de leiding wilde nemen, er moesten 2 vrijwilligers zijn. Ik heb me niets vermoedend aan gemeld met een andere vrouw (sterke geslacht dames?) maar achter af snap ik waarom.

Je word voorin natuurlijk het natst, maar het is wel het leukste plekje.

Na allemaal in de boot te zijn gaan zitten, nog wat instructies . Waneer je moet peddelen en waneer niet.

waneer je je moet vast houden, en waneer je in de boot moet gaan zitten( met heel ruw water) in plaats van op het randje. Tom en Senna dit hadden jullie geweldig gevonden. Er waren twee jongetjes van jullie leeftijd mee.

Dus uit eindelijk gingen we dan toch van start.

geee weeeel diiiig zelfs John vond het leuk. Na ongeveer anderhalf uur gevaren te hebben, moesten we uit de boot om zo,n kwartier om te lopen. Het water was daar te gevaarlijk. Schaal 5 ( die is dodelijk zij hij) wij hebben alleen in schaal 2 en 3 gevaren Ton, dus wees gerust.

Na de wandel tocht ,weer in de boot en verder gevaren.

Halverwege het laatste stuk varen ze naar een rots toe, en vragen ons of we zin hebben in een sprong van 5 meter?

En wat schept mijn verbazing!!! John ging springen!!! Tja     dan kan ik niet achter blijven. Heel mans naar boven geklommen, maar een maal boven valt die hoogte vies tegen! Dan heb je ook nog dat de eerste die springt, niet lekker terecht komt. En dat geeft ook geen vertrouwen.

Maar ja.  Je staat boven en moet toch naar beneden,dus een twee drie in Gods naam.

Kooouuuud!!! Maar een ervaring om nooit te vergeten.

Een maal weer in de boot gehesen, gaan we verder in rustig water( dus genieten van de natuur) zien we nog een adelaar, die op een tak naar die rare wezens zit te kijken(wij dus) wat een gezicht is dat. Tom!! Dit was er een met een witte kop.

En toen was de trip afgelopen, en moet je dat pak weer uit zien te pellen.

Boten op de aanhanger, mensen in de bus en weer terug naar de plek waar dit geweldige avontuur voor ons begon.

Alweer een geweldige dag af gesloten. En Natascha!!! Super genoten.

1. Trudy Tromp:
    14 september 2014
    Wauw wat een geweldig verhaal heerlijk dat jullie zo hebben genoten, die is in de pocket .
  2. Marja krom:
    14 september 2014
    Zo is dat. Misschien is het verhaal wat lang, maar ik heb nou eenmaal moeite om er een eind aan te breien. Groetjes van heel blije vriendin.
  3. Truus Terra:
    14 september 2014
    Marja, wat een leuke verhalen, we genieten ervan!! Niek zou het leuk vinden als je een foto van de camper kan mee sturen, als het lukt hoor. We wachten alweer met smart op je volgende verhaal. En.. Siep is onze 5e kleinkind hoor. lieve groeten van Truus.
  4. Gerrit & Sonja:
    SUPER !!!
  5. Natascha:
    Haha goed zo mam!
  6. Trudy Tromp:
    14 september 2014
    Je verhalen kunnen mij niet lang genoeg zijn , heerlijk om te lezen
  7. Danielle:
    15 september 2014
    Mam wat heerlijk om allemaal te lezen zo voelt het of we er bijna een beetje bij zijn. xxx Daan
  8. Jolanda Terol:
    16 september 2014
    Wat een heerlijkheid om jullie verhalen te lezen. Om samen met je broer dit grote avontuur aan te gaan, vind ik SUPER! Geniet er lekker van en ik wacht met smart op jullie volgende verhaal en foto's. xxx
  9. Marja krom:
    18 september 2014
    Hai Jolanda!
    Dank je wel, het is ook best speciaal.
    Truus en Nico! Speciaal voor jullie een filmpje van de camper.
    Met zooi en al, maar ja!