Maandag 15 September

15 september 2014

Maandag 15 September.
Ge-wel-dig!!!! Wat een land, wat een uitzichten, wat een alles.
Van morgen van de camping" betaalde parkeer plaats" op weg naar Jasper, in eerste instantie om te tanken. Maar John had ook een kabelbaan gezien op de berg!    Dus dat hielden we nog even in ons achterhoofd . We wilde naar de icefields en het eerstvolgende tankstation was pas over 100 km.We hadden nog een kwart tank, maar er ging toch nog 126 liter bij. Er is volgens John, 300 liter gebruikt op 1100 km. Dus mensen benzine is hier iets goedkoper (1.28 dollar) je gaat er evengoed op los.
Oké !!! Eenmaal in Jasper even rond gekeken,een hoop over gehoord, maar het viel ons niet mee. Heel commerciële, en erg toeristisch.
Op naar de Skytram. De tram gaat  4000 meter omhoog, en dan loop je verder tot de sneeuw grens. Die stilte,dat uitzicht! Met geen pen te beschrijven ( daarom typ ik nu) . We hoorde een helikopter, en als Nederlander kijk je dan omhoog. Hier moest je ver naar beneden kijken. Klein detail maar toch.
Je blijft hier foto's van maken, en eenmaal thuis zal ik zelf ook wel denken  wat veel van het zelfde. Maar op dit moment ben ik alleen maar bang dat ik er tekort maak.
Eenmaal terug van de tram stappen we weer in de auto richting de Icefield's.
Onderweg zo veel mooie bergen en vergezichten gezien! Je weet op een end niet meer waar je kijken moet.
Om 4 uur kwamen we bij de Icefield's aan. Maar om 5 uur sluiten ze.
Daarom hebben we nu de camper op de parkeerplaats neer gezet en blijven hier staan tot we morgen om 10 uur de eerste zijn om de sneeuw berg op gesleept te worden?!!  Ook zo iets geweldigs..... Je plant je (camper)kont waar je maar wil.
Je hebt alles bij je. Luitjes! Welterusten voor nu. En tot morgen.