Richting Waterton

20 september 2014

Zaterdag 20 September.
Eenmaal onderweg, besloten we richting Waterton te rijden.
Alleen de weg er naar toe was al mooi, en weer zo anders als wat we daar voor hebben gezien.
Dit was allemaal prairie . Halverwege hebben ze van die ijzeren beelden neer gezet van indianen en cowboys op paarden, achter de koeien aan. Leuk om foto,s van te maken. Ik kan me zo  voorstellen dat hier de plaatjes van een film uit vandaan komen! Prachtig. Onderweg hebben we tussen heel veel haakjes een beer met twee jongen gezien. Het viel John in eerste instantie op dat er zo veel mensen op een doodgewoon kruispunt stonden te kijken. En in éénen ja hoor daar zagen we een beren rug en twee kleine beren ruggetjes. Auto snel aan de kant van de weg gesmeten , en ik met een noodgang daar naar toe gerend. Nou stond die beer op een Bergje en iedereen weet dat je dan van veraf meer te zien krijg dan dichtbij ! Dussss ik heb iets wazigs en John van veraf iets beters op de foto gekregen. De beer kwam zelfs nog overeind en keek zo in het rond van ( waar is nou al die drukte voor?) en ging weer verder met eten. Wat kan een mens dan blij zijn met eigenlijk niets ! Want als je de beelden thuis laat zien zullen ze zeggen ( is dat nou alles?) maar gewoon het idee !!
Na dit alles kwamen we in Waterton zelf aan, en dat was zo een lieflijk plaatsje. Het lag aan een groot meer tussen aan de éénen kant een groen begroeide berg. En aan de andere kant een berg van rotsen. En daar tussen in een watervalletje. Nou dan heb je toch alle moois van de wereld bij elkaar he??
Dit plaatsje zal ik iedereen aanraden, ondanks de kilometers die je er voor om moet rijden." Er gaat maar een weg heen ,dus ook weer terug.
We zijn op zoek gegaan naar een eventuele excursie naar beren! Maar die was uit verkocht . Dus hebben we maar wat anders gedaan maar daar over morgen verder.

Ik (John) was getuige van de beren! Dusss. We stonden flink in de weg dus ik werd gessomeerd door een parkranger ,een veredelde boswachter, de auto weg te halen! Het is een heel leuk dorpje met(alweer) een ontzettende mooie omgeving .foto's volgen. Morgen een excursie voetsporen en paden van wilde dieren lezen!!? Er was niets anders meer! Alles was volgeboekt. We zullen zien. Voorlopig volg ik mar haar voetsporen wel!

S, avonds voor het donker nog even een stukje gewandeld ( ja Ton in m,n eentje ) ik moet wel want John houd niet van wandelen.
Kwam ik bij het watervalletje, Je valt van de éénen verbazing in de andere. Ik weet het het word vervelend..... Maar het is allemaal zooooo mooi.
Ben toch, voor het donker werd maar weer terug gegaan. We worden nog steeds gewaarschuwd voor Couger,s , dat zijn een soort panter achtigen en we b
Hebben tot slot niet zo ver hier vandaan een beer gezien.
Een maal in de camper nog wat gedronken en gelezen ging John z,n laatste shagi roken buiten.in éénen riep hij me naar buiten!!! En vlak voor de camper stonden drie herten te grazen. Ik heb nog geprobeerd er een foto van te maken, maar het was te donker. Want als ze hier het knopje van de zo'n gevonden hebben is het hier donker!!!! Niet normaal.
Afijn op tijd naar bed, want morgen moeten we om kwart over negen present staan.