Er zijn van die dagen!

17 september 2014 - Fairmont Hot Springs, Canada

Gister: dinsdag 16 september

Van de Ice fields op weg naar lake Louise ongeveer 230 km.

Het was weer prachtig onderweg ( ik kan het niet genoeg zeggen) hoge bergen,diepe afgronden en snel stromende meren.dat kan ook niet anders met al die sneeuw op die toppen. ( ik heb er wat foto,s bij gedaan)Het water is hier dan ook bar koud. Met het raften vertelde onze stuurman dat het water ongeveer 10 graden was, maar hier lijkt het wel veel kouder.

Kan natuurlijk ook aan ons liggen!

S,middags,tegen de avond kwamen we in lake Louise aan. Een heel lief klein plaatsje, met veel stromend water er omheen . Als je bedenkt dat het water relatief laag staat, en rustig stroomt . En als je kijkt hoe veel bomen er her en der, in en om het water ligt, moet het er in het voorjaar toch behoorlijk spoken. Die zelfde jongen van het raften vertelde dat het water rustig vier meter omhoog komt. Mmm

Maar afijn , John ging boodschappen doen, en ik ging proberen weer wat verhaaltjes door te sturen. Want de camping waar we naar toe wilde had alleen stroom,en een dump plaats. Er waren wel douches maar die waren op slot???

Er waren kilometer,s langs de snelweg hekken geplaatst,en ook om de camping.

Er werd ons verteld dat er 7000 volt op die hekken stond, om de beren op afstand te houden. Want de tijd loopt wel af maar ze zijn er nog steeds. Maaaar of we toch maar geen eten,s resten wilde laten slingeren. Wat denk je zelf??? Dat alles bij elkaar genomen, en dat wij het s,avonds BEREN koud vinden, zijn er mensen die in een tent slapen! Even iets anders! Terwijl ik dit schrijf,zit er een specht in de boom voor onze deur. Leuk jo. Sorry Leiha weer geen foto van kunnen maken.

Oké .... Maar al met al hebben we mooi nog geen Beer gezien.

Het is nu woensdag 17 september.

We zijn vanmorgen na de noodzakelijke sanitaire stort ( geen stop) weer op weg gegaan richting Banff,maar af geslagen naar Radium Hot Springs.

Onderweg nog wat stops gehad, en met heel veel leuke mensen gesproken.

Allemaal mensen woonachtig in Canada, maar van allerlei verschillende nationaliteiten. Het eerste stel kwam uit Hongarije, was hier in 1956 komen wonen, en sprak aller belabberdst Engels ( vond hij zelf ook ) maar zij dat de Canadezen niet racistisch waren. Het andere stel was hij wel Canadees maar zij kwam uit Denemarken. Ze woonde in Alberta, en hij vertelde" terwijl we in het zonnetje zaten met 28 graden" dat vorige week het behoorlijk had gesneeuwd daar. Hoe bizar?

We zijn nu aan gekomen op een prachtige camping in Fairmont Hot Springs.

Alles is hier aanwezig, ook een hot spring. Dus we moeten morgen maar eens kijken of we dat gaan doen. Want we blijven hier twee nachten.

Ik stop er nu mee. Want we gaan een hapje eten.

Nico als het lukt stuur ik het gevraagde filmpje van de camper er bij. Groetjes

van de half Canadezen .

1. Trudy Tromp:
    Zucht......... zucht............heimwee
  2. Marja krom:
    Moet jij niet slapen?? Het is nog maar 6 uur s,morgens
  3. Trudy Tromp:
    18 september 2014
    Hahaha, nee ben al wakker en dan moet ik eerst ff kijken of mijn maatje wat heeft verteld.
    Mis je wel hoor en ben zo blij dat jullie zo genieten van ( mijn) Canada.
    Door het filmpje zat ik weer helemaal terug in de camper, heerlijk reizen hé.
  4. Tas & Tirz:
    18 september 2014
    Zo leuk om te lezen dat jullie het zo geweldig hebben! Prachtige verhalen. Have fun !
    He pap. Weheben het hiro ook heel leuk maar jullie moet het wel ook leuker finden groetjes van tirza
  5. Arie en nelleke:
    19 september 2014
    Hoi mar en john,

Ik lees dat je t fantastisch vind. Onze buren zijn daar ook. Veel walvissen en orkas hebben ze gezien en beren. Kijk even op hun reisblog. Misschien zie je nog wat? Pech.reislogger.nl

Veel plezier!!

Arie en nelleke
  6. Marja krom:
    20 september 2014
    Nou lekker dan Nelleke! Als je die verhalen lees is mijn blog wel heel saai. Wat heeft die man een details. Maar toch bedankt voor de tip.